warzywa

Obecnie wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że takie przyzwyczajenia, jak jedzenie w pośpiechu, czy nawet nie zwracanie uwagi na to co się je, może negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Trzeba wiedzieć, że konieczne jest uważne jedzenie, by organizm człowieka mógł czerpać to co najlepsze z posiłków. Tak więc zanim po raz kolejny zdecydujesz się na szybki posiłek między drogą z pracy do domu, lepiej się zastanów, czy będzie to miało na ciebie dobry wpływ? To w jaki sposób się odżywiamy i jak spożywamy posiłki ma ogromne znaczenie. Czas więc przekonać się, jak uważne jedzenie może Ci pomóc – zauważa dietetyczka z https://dietylla.pl/.

Czym jest uważne jedzenie?

Na początku warto zadać sobie pytanie, czy jesz uważnie, czy codziennie zwracasz uwagę na to co znajduje się na Twoim talerzu? Niestety coraz więcej osób zasiada do stołu, ale nawet nie zwraca uwagi na to, co pojawia się na talerzu, a co przecież za chwilę trafi do organizmu. Warto pamiętać, że jedzenie ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, a liczy się nie tylko to co jemy, ale również, jak to robimy. Jeżeli jemy szybko, to niestety organizm nie ma szans na przyswojenie cennych składników, a co więcej narażamy się na ogromne zaburzenia trawienia. Jeżeli jednak skupisz się na tym co robisz- czyli na spożywanym posiłku, możesz z niego czerpać naprawdę wiele. Warto więc zastanowić się, czym tak naprawdę jest uważne jedzenie i jak je praktykować. W ciągu spożywania posiłku nie należy zajmować się niczym innym, ponieważ to jest bardzo rozpraszające i odwraca naszą uwagę od tego co jemy. Przez to posiłek staje się szybki i niedbały, a w tym czasie popełniamy wiele błędów, które będą potem odbijać się na naszym samopoczuciu i zdrowiu. Lepiej więc zacząć praktykować tę zasadę, by móc cieszyć się posiłkiem, a co więcej lepszym samopoczuciem po jego spożyciu.

(Sprawdź blog dietetyczny – https://dietylla.pl/blog-dietetyczny/)

Uważne jedzenie zmniejsza apetyt

Badania naukowe wykazały, że osoby, które spożywają posiłki w pośpiechu mają znacznie większe problemu z pohamowaniem apetytu w ciągu dnia. Mimo tego, że spożywają one duże ilości kalorii, to nadal czują głód, a pojawia się on nawet po kilku minutach od spożytego posiłku. Przyczyną tego jest to, że nie zwracają one uwagi na to co jedzą i, że w ogóle jedzą, a przez to mózg nie rejestruje tej czynności i nie prowadzi do wytwarzania hormonów, które są odpowiedzialne za odczuwanie sytości. Tak więc jeżeli skupisz się na posiłku i zaczniesz uważnie jeść, to z pewnością w ciągu dnia pojawi się znacznie mniej napadów niekontrolowanego głodu.

Uważne jedzenie zmniejsza ryzyko wrzodów

Wrzody pojawiają się bardzo często przez jedzenie w pośpiechu, a także przez spożywanie posiłku w stresie. Znacznie lepiej więc zarezerwować sobie określoną ilość czasu na spożycie posiłku i zająć się w tym czasie jedynie tym. Poza tym podczas jedzenia należy zapomnieć o całym stresie związanym z rodziną, czy pracą, a także sprawami osobistymi. Jedzenie ma być dla nas przyjemnością, a dzięki temu organizm będzie trawić je prawidłowo, a te chwile stają się dla nas czymś przyjemnym i radosnym. Na tym właśnie polega uważne jedzenie.

Uważne jedzenie chroni przez zaparciami i wzdęciami

Po spożytym posiłku dopadły cię wzdęcia lub masz problemy z zaparciami? Przyczyną tego może być jedzenie w pośpiechu. Kiedy spożywamy posiłek w pośpiechu, to wraz z jedzeniem połykamy powietrze, a w ten sposób tworzą się gazy, które powodują wzdęcia, a także przyczyniają się do zaparć. Co więcej jedzenie w pośpiechu sprawia, że organizm zaczyna wolniej trawić posiłek, a metabolizm zwalnia. To właśnie dlatego pojawiają się zaburzenia trawienia i nieprzyjemne dolegliwości trawienne. Warto więc zacząć celebrować uważne jedzenie, by zadbać o swoje samopoczucie, a także komfort po posiłku.

Uważne jedzenie zmniejsza ryzyko otyłości

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale szybkie jedzenie sprawia, że organizm wolniej trawi, a co więcej praca całego układu trawiennego znacząco spowalnia. Przez to jesteśmy narażeni nie tylko na wzdęcia i zaparcia, ale zwiększa się również ryzyko odkładania się większej ilości tkanki tłuszczowej w organizmie. Tak więc szybkie i nieuważne jedzenie sprawia, że jesteśmy narażeni na otyłość. Jeżeli chcesz zmniejszyć ryzyko zwiększenia masy ciała, to koniecznie zadbaj o uważne jedzenie każdego posiłku każdego dnia. Dzięki temu możesz liczyć na to, że metabolizm będzie pracował prawidłowo, a tłuszcze nie będą magazynowane jako dodatkowa tkanka tłuszczowa, a więc nie zwiększy się masa Twojego ciała.

Więcej informacji i zapisy na warsztaty na https://dietylla.pl/mindful-eating-warsztaty-konsultacje-uwazne-jedzenie/.