Na rynku nie brakuje agencji świadczących profesjonalne usługi z zakresu promocji  SEO stron. Pomimo tego wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy promowanie witryny na własną rękę nie jest tańsze i korzystniejsze. Z poniższego artykułu dowiesz się, czy warto podjąć samodzielne pozycjonowanie i o czym musisz pamiętać, decydując się na takie działania. Sprawdź poniższy poradnik i przekonaj się, jak poprawić widoczność swojej strony w sieci!

Od czego rozpocząć pozycjonowanie strony?

Na początek zastanów się dobrze, na jaką skalę chcesz promować swoją działalność – być może zależy Ci na pozyskaniu klientów z całej Polski. Jeśli jednak chcesz reklamować swój biznes jedynie w konkretnym regionie, wówczas z pomocą przyjdzie Ci lokalne pozycjonowanie stron. Jego celem jest zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania związanych z konkretną lokalizacją, na tzw. frazy geolokalizowane. Będzie to dobre rozwiązanie, jeśli na przykład prowadzisz przedsiębiorstwo we Wrocławiu i chcesz dotrzeć do osób realnie zainteresowanych Twoimi produktami i usługami, mieszkającymi w pobliżu. Rezygnując z kampanii ogólnopolskiej na rzecz regionalnej, odniesiesz znacznie więcej korzyści. Więcej o lokalnym pozycjonowaniu SEO witryn firmowych możesz przeczytać, wchodząc na stronę: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/wroclaw/.

Samodzielne pozycjonowanie firmy – o czym musisz pamiętać?

pozycjonowanie lokalne

Jeśli próbowałeś się już zaznajomić z tematem promowania własnego biznesu w sieci, z całą pewnością natknąłeś się na niejeden fachowy poradnik. W większości z nich znajdziesz informacje, że samodzielne pozycjonowanie jest procesem złożonym oraz czasochłonnym. Na pewno musisz uzbroić się w cierpliwość, gdyż wszelkie działania muszą być prowadzone systematycznie. Co więcej, liczy się także ich skuteczność. Chcąc zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, nie możesz przesadzić z niektórymi czynnościami. Istnieje bowiem ryzyko, że osiągniesz efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego. W skrajnych przypadkach Google może zacząć obniżać ranking strony Twojej firmy. Aby nie zaszkodzić swojemu biznesowi i efektywnie docierać do szerokiego grona nowych klientów, zwróć uwagę na następujące kwestie:

  • zadbaj o unikatowe treści – ciekawe i merytoryczne teksty i filmy przyciągną użytkowników i zachęcą ich do zamawiania produktów w Twoim sklepie internetowym,
  • skoncentruj się na potencjalnych odbiorcach – przy optymalizowaniu serwisu i tworzeniu contentu na niego, zawsze miej na uwadze docelową grupę odbiorców,
  • wykorzystaj potencjał obrazków i grafik – pamiętaj, aby nadawać im nazwy jak najlepiej opisujące, to co na nich jest, gdyż wyszukiwarki nie dostrzegają elementów graficznych,
  • działaj w social mediach – samodzielne pozycjonowanie stron firmowych wiąże się również z mocnym skupianiem się na serwisach społecznościowych – social media ułatwiają dotarcie do Klientów i budują pozytywny wizerunek marki.

Oczywiście działań, jakimi będziesz musiał się zajmować, przy samodzielnym pozycjonowaniu jest dużo więcej. Pamiętaj, że żadne poradniki nie zastąpią doświadczenia w branży SEO, dlatego czasem lepiej zdecydować się na wsparcie specjalistów.

Co jeszcze jest ważne podczas samodzielnego pozycjonowania?

Na pewno istotne jest to, aby wszystkie podejmowane przez Ciebie działania prowadziły do powstania profesjonalnej i dobrze zoptymalizowanej witryny. Uważaj na linki kierujące z kiepskiej jakości serwisów.

Optymalizację powinno się przeprowadzić na wielu poziomach, mając na uwadze kod, treści oraz inne aspekty techniczne. Chodzi o dodanie znaczników meta, które mają duży wpływ na podwyższenie rankingu w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz zaczerpnąć fachowej wiedzy na temat optymalizacji i pozycjonowania stron firmowych, zajrzyj pod ten adres: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/.

analiza efektów pozycjonowania

Czy warto podjąć się samodzielnego pozycjonowania?

Musisz liczyć się z tym, że do samodzielnego pozycjonowania strony firmowej będziesz potrzebować dużo czasu i nieustannego czerpania wiedzy z różnych poradników. Jeśli nie jesteś na bieżąco z tematyką promowania witryn w sieci i nie masz doświadczenia w tej dziedzinie, lepiej zostaw to zadanie w rękach specjalistów. Wiele ciekawych informacji na temat korzyści wynikających z takiej promocji znajdziesz na tej stronie: https://www.grupa-tense.pl/.